Horgaszclub.hu

Bojli - Vigyázz Mór, jövök.....

Vissza
Végre eljött a várva várt nap. Az előző nap szinte a pakolással és a készülődéssel telt. Másnap a korai indulás előtt még egyszer átgondoltam mi marad itthon, és mi van az autóban. Majd elindultunk. Másfél óra kocsikázás után megérkeztünk a móri tóhoz. Itt egy szép füves terület és kicsit sárga színű víz fogadott minket.

Természetesen először elintéztük a jegyet és elfoglaltuk a horgászállást. A kipakolást követően kimentem a vízre egy kicsi terepszemlére a radar segítségével. Először olyan helyet próbáltam keresni a nádfaltól kb. 1 méterre, ahol már a halak kitúrták egy kicsit az iszapot és keményebb a talaj. Ezt követően különböző csalikat vettem elő. Ezekből egy 20 cm-es fonott előkére 2 szem golyót raktam hóember módszerrel. A horog 4-es méretű volt. Fölcsaliztam a botokat és bevittem. Nem sokat kellett várnom az első kapásra, hisz egy gyönyörű 12,83 kg-os amur találta meg. Őfelsége igen erőteljesen kapott szinte füstölt az orsó. Ezt követően egy jó fél órás fárasztás vette kezdetetét. A visszaengedés után újracsaliztam és ismét bevittem a szereléket. Ráadásnak - mint minden bevitel után most is- dobtam rá egy kis etetésnek szánt csalikombinációt, mely bojliból, pelletből, kukoricából állt. Ezután fél órás eltéréssel sikerült újabb 2 pontyot fognom. Egy 8,75 kg-os töves, és egy 11,08-as tükörponty mutatkozott be. Sajnos hamar besötétedett. Feltámadt a szél is, így csak egy halat sikerült matracra teríteni.

8 óra környékére elállt a szél. Újrahúztam a botokat. A rettentő hőség miatt késő délutánig nem ettek a halak. Estig kettő szem halat sikerült a szákba meríteni. Ezek 10,41 kg tükrös és 14,48 kg-os nyurga jellegű töves volt, melyek igen agresszívan kaptak a csalira. Az éjjel viszont hűvösebb lett és a halak nem hagytak sokat aludni. Ekkor még ugyan az a szerelék bizonyított, de már más csalival. Ez egy büdös süllyedő bojlit és egy édesn pop-ups-ot takart. Hajnalig 2 halat sikerült fogni. Újrahúztam az egyik botot. Visszaérve a csónakot nem kötöttem ki. Felcsaliztam a másik botot is és elindultam befelé. Ám a csónak nem volt a helyén. Saját útra kelt még csaliztam. Szerencsére volt a szomszéd helyen egy másik csónak és azzal szálltam vízre, hogy visszahozzam a saját gumicsónakom. Sikerült utolérni a tó közepén. Összekötöttem a kettőt és a parthoz eveztem. A mentőakció után kivilágosodott.

A behúzást követően most már kikötöttem a csónakot. Ezek a szerelékek már új helyekre kerültek, melyeken egy kicsi iszapréteg volt . Ezen kívül visszavettem az előkehosszból és 10 cm-es előkét raktam föl egy 6-os horoghoz a két szem bojlit. Itt már nem volt megállás. Itt is magabiztos, agresszív, füstölős kapások voltak a 11,25-ös tükrös, a 9,78-as nyurga töves, a 10,88-as töves harcosoktól. Sötétedésig még egy harcsát is sikerült fogni, mely 7,55 kg nyomott. A sötétség leple alatt most egy halat sikerült fogni, mely egy szép töves volt, ami10,15 kg-ot vert.

Ismét egy új nap új reményekkel, ötletekkel. Ez a nap sem telt kapás nélkül. Bevettettem a saját kézzel gyártott csalimat. Itt az előkét egy sörétólom segítségével lesúlyoztam. Késő
délutánig 7 hal engedte magát mérlegelni, melyek 10,57 kg-os, 10, 37 kg-os, 12,76 kg-os, 12,78 kg-os és egy 8,15 kg-os volt és szinte percre pontosan kér óránként jöttek a partra. Gyönyörű, egészséges, testes, erős tövesek voltak ezek. Estére már megérkezett az a fránya hidegfront és csak két kisebb halat adott a víz. Ezen a napon összesen 9 db halat sikerült lencsevégre keríteni.

Sajnos elérkezett az utolsó nap. Hajnaltól kezdve szakadt az eső. Lehűlt a levegő is, s elkezdtem pakolászni. Még utoljára háromszor sikerült halat fognom. Szerencsétlenségemre mire megszákoltam az egyik halat, mely egy 9,45 kg-os töves példány volt, kapás lett a másik botomon is. Bevágtam neki és visszaraktam gyenge fékkel. Gyorsan a megszákolt halat a pontybölcsőbe raktam, letakartam és mentem a másikért, mely a mérlegelés után 8,47 kg-ot nyomott a gyönyörű, egészséges töves. A végére sikerült majdnem egyszerre két halat is fognom. Ezt a pecatúrát is jól zártam a változó körülményekhez képest. Igaz nagyot változott az idő egy éjjel alatt, de sikerült 90 óra alatt 255,51 kg halat fogni. Még ha nem is sok, de nem maradtam kapások nélkül.

Bendó Ági

Feltöltve: 2012-11-14 18:27 - Frissítve: 2012-11-14 18:30
Érdekesnek találta? Ossza meg ismerőseivel:
Iwiw Facebook Twitter Tumblr Google
Még üres a kosara? Rendeljen webáruházunkból!
Látogassa meg horgaszclub.hu a ShopMania weboldalon
Neked fontos a KÖRNYEZET- VÉDELEM?

• "A földet unokáinktól kaptuk kölcsön" én e szerint élek! (55%)

• Amennyire tudom védem a környezetemet! (36%)

• Szelektíven gyüjtöm a hulladékot! (7%)

• Néha eszembe jut! (2%)

• Hidegen hagy! (0%)

• Összesen 127 szavazat érkezett!

Régebbi szavazások

Bezár

HorgászClub Pontyfogó Kupa 600.000 forintos díjazással

A Horgászclub.hu Pontyfogó Kupa harmadik illetve negyedik  ízben kerül megrendezésre. A megmérettetésekre 2012. Május 3-6-ig az 5 tó Horgásztórendszer 3-as taván valamint 1012 június 21-24 között a Malomvölgyi Parkerdőben a Kökényi tónál kerül sor. A versenyekenn fenekező módszerrel, hajszálelőkén felkínált csalikkal lehet horgászni. Az induló csapatok a mérlegelések során elért összespontszámuk alapján nyerik el helyezéseiket.

Gyere és küzdj meg Tornádóval a 600.000 forint nyereményért!