Horgaszclub.hu

Bojli - Hidegvízi Pontyozás Nagykállón

Vissza
Nem szeretjük a túlzottan „földhöz rögzített” gondolkodásmenetet, az egy helyhez történő végletekig kitartó ragaszkodást, mint ahogyan sok mindenben, a horgászatban is szükség van némi változatosságra, így rendszerint, túráink helyszínéül mindig új, és új horgászhelyeket szemelünk ki magunknak.

Ez mind jó és szép, csupán annyi a „gond”, hogy annyi jó víz található ebben a piciny országban, hogy sokszor nem is egyszerű a döntés… Ám ezúttal, hosszas keresgélést, valamint számos egyeztetést követően ismét sikerült eljutnunk egy remek helyszínre, amely név szerint nem volt más, mint a Nagykállói horgásztó. Az itt eltöltött 6 napos horgásztúránk részleteit olvashatjátok ebben az írásunkban…

2010. április 11., egy csodás vasárnapi nap volt, amikor végre ismét elfeledhettük az egyhangú hétköznapok gondjait, és újból a vízparton találtuk magunkat. Persze a „csodás” jelző mindösszesen, maga a túra első napjának megkezdését, illetve a szabadság szimbólumát jelképezné, hiszen szokásunkhoz híven, ismét sikerült kifognunk a „tutit”, már ami a horgászat közbeni időjárást illeti. Az előzetes telefonálások alapján horgászhelyeink a 12-es, 13-as állásokon kerültek elfoglalásra, melyek rögtön a 11 hektáros tó elején, az első két szigettel szemben találhatók.

Táborhelyeink a tó legelején

Miután mindenki elfoglalta a maga helyét, a tábor kialakítása következett, majd amint végeztünk minden szárazföldi tevékenységgel, vízre szálltunk, és kezdetét vette a radarozás, a bójázás, és az alapozó etetés. Fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy a medertérképezés során számottevő törést, vagy púpot abszolút nem találtunk magunk előtt, csupán pár centiméteres eltérések lehettek az egyes szakaszok között, ahol, ha sikerült egy valamelyest nagyobb kiemelkedést, vagy mélyedést felfedeznünk, akkor rögtön el is láttuk őket a megfelelő jelölő eszközzel. Az időjárásra való tekintettel, mivel alapvetően az egész túránk alatt kellemetlen, hűvös, csapadékos időt sikerült kifognunk, a kis mennyiségű, de sűrűn megismételt, koncentrált etetési stratégiát választottuk, viszont kitartottunk most is a nagyhalas termékeink mellett, így elsősorban a büdös, illetve a büdös-fűszeres keverékű bojlikkal etettünk, illetve csaliztunk. Természetesen e horogravalók (név szerint a Fish Steak, a Squid Magic, Monster Crab és Liver Spice) mellett különböző pelletekkel is etettünk, melyek szintén a büdös típusok közül kerültek válogatásra, a Fantasy széria oxigénnel dúsított granulátumai közül. Az alapozó etetést követően, minden egyes behúzásnál, egy kisebb kimért adag, vegyes csalogatóanyag került bevetésre, a leengedett végszerelék közvetlen körzetében.

A bevetésre kész kimért adag

Véleményünk szerint, ami mindenképp külön említést érdemel, az a horgászat során alkalmazott csalizási technikáink. Korábbi tapasztalataiktól eltérően, ezen a vízen azzal kellett szembesülnünk, hogy még egy meglehetősen „szűz” halállományról van szó, melyek még kevésbé mutattak érdeklődést a bojli iránt, így jelentős időnek kellett eltelni, mire sikerült megfejtenünk, hogy mi lesz a tuti. A legtöbb víztől eltérően itt a nagy csali, nagy hal elmélet teljes mértékben hanyagolandó, így, mivel a 20 mm-es golyókkal ritkán sikerült kapást kicsikarnunk, kipróbáltuk, hogy mi a helyzet a faragással. Mint ahogyan az a későbbiek során kiderült, ezzel a megoldással, illetve alkalmanként lebegtetéssel sikerült a rafinált bajszosokat leginkább becsapnunk.

A túra során bevált egyik,…

… illetve másik csalizási technikánk

Természetesen, miután minden végszerelék a helyére került, kezdetét vette a türelemjáték.

Várjuk a kapást

Az első behúzásoknál, mint már feltehetően sokan mások, mi is beleestünk abba a „kútba”, hogy a tó közepén található sziget környékét vettük célba, mondván, hogy a legtöbb kapás majd úgyis innen lesz. Persze a halak sokszor másképp látják a világot, mint mi, így sok esetben alaposan meg tudják tréfálni az embert, de hát ez a szép az egészben, hogyha nekünk is tennünk kell valamit a siker érdekében! Miután azt tapasztaltuk, hogy a szigetek környékén egyáltalán nem mutattak érdeklődést a halak, bevetett készségeink iránt, elkezdtük a tó partközeli, illetve nyíltvízi szakaszait erőltetni. Az első kapások ezekről a területekről érkeztek.

Laci első komolyabb hala, a maga 16.3 kilójával a Liver Spice-ra éhezett meg

Megérkezett a következő delikvens

Az újabb remek példány már 16.95 kg-ot nyomott

C&R!

Ahogy teltek múltak a napok, az időjárás kezdett egyre inkább elviselhetetlenné válni. Amint megérkezett egy markánsabb hidegfront, úgy hűlt le egyre gyorsabban a levegő, és vele együtt a víz hőmérséklete is. Ez igencsak megnehezítette a dolgunkat, már ami a halfogást illeti, ezért a bojlikat még az eddigieknél is jobban, szinte már alig 15 mm-esre faragtuk. Az előzőkben ismertetettől eltérően, ebben az igen kedvezőtlen, átmeneti időszakban inkább a büdös-fűszeres bojlikat erőltettük, de időnként előkerült egy-egy gyümölcsös bogyó is repertoárjainkból.

Feri hala egy egészen miniatűrre faragott Alma-fahéjas bojlira érkezett

Zoli tükröse, a már korábbiakban is bizonyított Liver Spice golyót húzta el

Szerencsére, horgászatunk utolsó reggelére javuló tendenciát mutatott az időjárás, ezzel még lehetőségünk nyílt csomagolás előtt egy utolsó nagy hajrára. Ennek megfelelően újból felhelyeztük a büdösebb jellegű horogravalókat, melyek már a túránk elején bizonyítottak, de „próba szerencse” alapon kipróbáltunk néhány olyan bojlit is, amelyekkel addig még nem sikerült halat fognunk. Ilyen volt például a Carp Dream Squid Magic, amellyel az utolsó reggelen Laci sikeresen megakasztotta, majd partra kényszerítette a Nagykállói túránk legnagyobb halát!

Kapitális töves, Carp Dream Fish Steak-kel

Laci a túra utolsó reggelén fogta ki a 6 napos horgászat legnagyobb halát, faragott Squid Magic bojlival, amely 18.55 kg-ot nyomott!

Sajnos, mint minden emlékezetes horgásztúránknak, ennek is elérkezett a vége, és a fáradtságtól kissé kimerülten, de élményekben, és nagy fogásokban gazdag, szenzációs túrát zártunk le szombaton! Összességében elmondható, hogy a Kállói-tó mind a halállományát, mind a környezetét tekintve egyedülálló, a vízparti faházak abszolút komfortosak, a többnapos horgászatok szempontjából, valamint véleményünk szerint, a tóban élő halak átlagos súlya is teljesen korrekt. Tehát röviden kiváló volt az egész túra, hasonló eredményekben gazdag horgászatot kívánunk minden kedves horgásztársunknak!

Zadravec Team

Feltöltve: 2010-07-07 10:09 - Frissítve: 2010-07-07 10:21
Érdekesnek találta? Ossza meg ismerőseivel:
Iwiw Facebook Twitter Tumblr Google
Még üres a kosara? Rendeljen webáruházunkból!
Látogassa meg horgaszclub.hu a ShopMania weboldalon
Neked fontos a KÖRNYEZET- VÉDELEM?

• "A földet unokáinktól kaptuk kölcsön" én e szerint élek! (55%)

• Amennyire tudom védem a környezetemet! (36%)

• Szelektíven gyüjtöm a hulladékot! (7%)

• Néha eszembe jut! (2%)

• Hidegen hagy! (0%)

• Összesen 127 szavazat érkezett!

Régebbi szavazások

Bezár

HorgászClub Pontyfogó Kupa 600.000 forintos díjazással

A Horgászclub.hu Pontyfogó Kupa harmadik illetve negyedik  ízben kerül megrendezésre. A megmérettetésekre 2012. Május 3-6-ig az 5 tó Horgásztórendszer 3-as taván valamint 1012 június 21-24 között a Malomvölgyi Parkerdőben a Kökényi tónál kerül sor. A versenyekenn fenekező módszerrel, hajszálelőkén felkínált csalikkal lehet horgászni. Az induló csapatok a mérlegelések során elért összespontszámuk alapján nyerik el helyezéseiket.

Gyere és küzdj meg Tornádóval a 600.000 forint nyereményért!