Horgaszclub.hu

Bojli - CSALI született

Vissza
Sok-sok ráfordított idő és kísérletezés után végre "megszületett" a új bojlink, amelyet "DAYLIGHT" névre kereszteltünk. Mint mindig, ha az ember saját kezével, saját elképzelései alapján alkot valami újat, alig várja, hogy kipróbálja, tesztelje azt.

Úgy éresztük, hogy egy ilyen tesztre nem is találhatnánk alkalmasabb helyett, mint a termetes pontyairól jól ismert Merenyei-tározó. Aki kicsit is ismeri ezt a csodálatos vizet, tudja, hogy minden halért nagyon meg kell küzdeni, de ha jó taktikát és csalit választasz, kitartó vagy, nem marad el a várt eredmény. Bár velünk is számtalanszor előfordult már, hogy a nem éppen alacsony árú bojlik nem hozták meg a várt eredményt. Merenyének ezer arca van és ez nem túlzás. Amikor bepakoltunk a kocsiba Zsolti barátommal még nem is sejthettük, hogy a tározó megmutatja mind az ezer arcát és még plussz eggyet.

Az alapanyag

Pontos mérés

A helyszín

Zsolti fáraszt

Az egész, munkával töltött hetünk, csak cammogva telt el. De ahogy elhagytuk a Szigetvár táblát, már úrrá lett rajtunk az a szokásos bizsergés, mint minden hasonló alkalommal. Gyuriék mint mindíg, barátsággal fogadtak minket. A tározó szinte minden bojlis helye foglalt már az idei évre egy általános helyet kaptunk. Ez nem is jelentett problémát, hiszen az csali megalkotásánál két dolgot tartottunk szem előtt: az egyik, hogy csak természetetes anyagokát használjunk annak elkészítéséhez, a másik, hogy minden "átlagos" horgász hasznát tudja majd venni, lehetőleg minnél rövidebb idő alatt.

Rekkenő hőség urata a partot, volt vagy 32 fok. Ahogy elfoglaltuk helyünket, rögtön csónakba szálltunk és már vittük be a bójákat, valaimint az etetésre szánt bojlikat, amelyekhez oly nagy reményt fűztünk. Sietnünk kellet, hiszen már esteledett, éjszakára pedig markáns hidegfrontot jósolt a meteorológia, de a horgászatra is csak alig 40 óránk volt. És valljuk be őszintén, aki már valaha is bojlizott, tudja, hogy ez nagyon kevés idő. Nem is beszélve arról, hogy egy még soha ki nem próbált csalira hagyatkoztunk.

Az első 7700 gramm

A második alig 6 kg

Szép tőponty 8,9 kg

A szerelék behúzása után gyorsan felhúztuk sátrainkat és próbáltunk minél praktikusabban berendezkedni, nehogy a közelgő vihar meglepetést okozzon. Minden a helyére került, kicsit azonban aggódtam, hiszen csónakmotor nélkül vágtunk neki a túrának és egy valóban átlagos felszereléssel. De hát ha teszt, akkor az legyen teszt!

Hamar besötétedett és renkívül rövid időn belül Zsolti barátom jobbos botján erőteljes húzós kapással jelentkezett az első "teszpilóta". Bő százméternyi evezés után barátom megálljt parancsolt, hiszen az elkövető már a csónak mellett ténykedett. A bot karikába görbülve szépen dolgozott. Rövid tíz percnyi küzdelem után azonban megkönnyebbült.

- Elment! -motyogta Zsolti, csak úgy az orra alatt.

Kicsit letörve húztam az evezőt a partig. Szívesen megnéztem volta kinek ízlett ennyire a DayLight. Ekor még nem tudhattam, hogy ebben is lesz részünk bőven. Miután a bot újra behúzásra került, kényelembe helyeztük magunkat és kibontottunk egy jobb minőségűvörösbort, hogy kicsit lazítsunk az elmúlt hónapok megeröltető munkája után.

Kicsit elpilledtünk, hiszen már hajnali négy körül járt az idő, amikor az én jobbosomon kezdett erőteljes csipogásba a jelző. Bevágást követően éreztem, hogy megjött a övetkező kíváncsiakodó. Csónakba szálltunk, de csakhamar kiment az álom a szemünkből, ahogy a tó közepe felé értünk. Hatalmas hullámnyelvek nyaldosták a csónakot, és hát valljuk be őszintén nem egy életbiztosítás ez egy ekkora vízfelületen motor nélkül. A hal szépen forgatta a csónakot, azomban eléggé aggasztott, hogy akár hányszor északi irányba tette azt egy-egy hullám mindíg bevágott és néhány liter vízzel gyarapította annak tartalmát. Bő negyedóra eltelte után már láttam, hogy ez nem gyerekjáték, eröltetni kezdtem a halat, amely még mindíg szépen dolgozott. A csónak már félig volt vízzel, mi pedig derékig tocsogtunk, de Őkelme a merítőben alálta magát. a partra érve gyors mérlegelés, fotó, fertötlenítés és már metett is vissza a vízbe, én meg a sátorba átöltözni. Mivel "nem" vagyok egy fázós típus (nyáron a harkányi termálban is be tud lilulni a szám), úgyhogy gyorra kellett vennem a figurát, hiszen most sem volt ez másképp.

A 12,10-es

...és csak eveztünk......

Egy 9,60-as

Miután felvettem a száraz ruhákat, nem sok időm jutott a pihenésre, hiszen csakhamar újjabb vendég érkezett. Most Zsolti barátom volt a nyerő és rövid küzdelem után szákba is terelt egy 10,10-est. a szél lassan csendesedett a nap is lassan előbújt. Már azt hittük jó időnk lesz , amikor újra beborult és szépen esni kezdett. A halak pedig sorra jelentkeztek. A legkissebb alig haladta meg a négy kilót, de számtalan 8-12 kg közötti példányt zsákmányoltunk. Az eső szépen csendesedett és a szél is újra alábbhagyott ahogy közeledett az este. A szinte teljes égboltot körülölelő szivárványban gyönyörködtünk, amikor barátomnál ismét valaki bejelentkezet, gyorsan csónakba, igaz kicsit már fáradtan hiszen már vagy harmincadszorra jártuk meg az utat a bóják és a part között, evezve. A hal viszonylag hamar megadta magát, csak a mérlegelésnél derült ki, hogy ez a túra legnagyobb hala a maga 16.700 grammos súlyával.

A legnagyobb

Egy az éjszakából

Nem csak a halak szépek Merenyén

Nagyon vártuk az éjszakát, hiszen az elmúlt nap történései arra engedtek következtetni, hogy mozgalmas lesz az is. Sajnos újjabb front érkezett és az egész sötétség csendben telt el. Egyetlen kapásunk sem volt. Reggel kissé durcásak voltunk, mert azért másra számítottunk. Ősszességében viszont úgy érzem egy sikeres túrán-tesztelésen vagyunk túl, hiszen alig 40 óra leforgása alatt 127,6 kg halat zsákmányoltunk és engedtünk vissza a vízbe egy olyan csalival amely most bizonyított először. Szépen bizonyított.....

Minden hal visszanyerte a szabadságát..........

Simai József

Feltöltve: 2009-06-24 15:39 - Frissítve: 2009-06-26 17:47
Érdekesnek találta? Ossza meg ismerőseivel:
Iwiw Facebook Twitter Tumblr Google
#1 Nagy
2009-06-29 22:47
Szia!

Jó volt olvasni!További sok sikert!

üdv:Nagy Csaba

Még üres a kosara? Rendeljen webáruházunkból!
Látogassa meg horgaszclub.hu a ShopMania weboldalon
Neked fontos a KÖRNYEZET- VÉDELEM?

• "A földet unokáinktól kaptuk kölcsön" én e szerint élek! (55%)

• Amennyire tudom védem a környezetemet! (36%)

• Szelektíven gyüjtöm a hulladékot! (7%)

• Néha eszembe jut! (2%)

• Hidegen hagy! (0%)

• Összesen 127 szavazat érkezett!

Régebbi szavazások

Bezár

HorgászClub Pontyfogó Kupa 600.000 forintos díjazással

A Horgászclub.hu Pontyfogó Kupa harmadik illetve negyedik  ízben kerül megrendezésre. A megmérettetésekre 2012. Május 3-6-ig az 5 tó Horgásztórendszer 3-as taván valamint 1012 június 21-24 között a Malomvölgyi Parkerdőben a Kökényi tónál kerül sor. A versenyekenn fenekező módszerrel, hajszálelőkén felkínált csalikkal lehet horgászni. Az induló csapatok a mérlegelések során elért összespontszámuk alapján nyerik el helyezéseiket.

Gyere és küzdj meg Tornádóval a 600.000 forint nyereményért!